متولد ۱۵ آذر 59

اینجا یک زن مینویسد

متولد ۱۵ آذر 59

اینجا یک زن مینویسد

۱۷۴

وقتی از یک وسیله دوستتان خوشتان امده و به وی سفارش خرید ان وسیله را میدهید و قیمتش را هم میدانید اول پول انرا پرداخت کنید بعد سفارش دهید شاید ان دوست بینوایتان به اندازه ان وسیله پول توی کارتش نباشد و انوقت به شما میگوید که فروشنده گفته فعلا موجود نداریم 

.....

چند روز پیش من توی تست ها دو مورد تست مشکل دار دیدم که اتفاقا برای شهرستان بود و باید جوابش خیلی زود فکس میشد به سودابه گفتم که من دوتا گالای مشکل دار دیدم گفت باشه به بچه های عصر میگم که موقع ری چک حواسشون باشه فرداش که رفتم به سودی گفتم چی شد؟ گفتش بچه ها موقع ری چک چیزی ندیدن حتما اشتباه دیدی گفتم سودی جانم من اون دوتا گالای مشکل دار رو دیدم حتی مشکوک هم نبودن که بگم ممکنه از زیر چشمم اشتباه رد شده باشه چطوری ریچک ندیده ؟؟ گفت میگم دوباره چک کنن ...و من هر روز از بچه ها میپرسیدم که اون دوتا رو پیدا کردید؟ و میگفتن نه ....اقا چون قبلا هم مشکل پیش اومده بود و سهل انگاری یکی از همکارا باعث شده بود که یه تست گالا گزارشش فکس نشه و تازه یک ماه بعد متوجه شدن (با تاسف زیااااد) گفتم اینجوری نمیشه اون زونکن رو بدید من خودم دوباره ری چک میزارم همینطور نگاه کردم حالا ۳۸۰ تا نمونه هم بود تا رسیدم بهش دقیقا همون دوتا گالای مشکل دار رو نه ری چک گذاشته بودن نه لاک گرفته بودن نه حتی تیک زده بودن از همه مهمتر ده روزی بود گذشته بود و فکس نکرده بودن .......خلاصه اوضاع داشتیم امروز ....

از جلسه توجیهی که مجبور بشم توضیح بدم که مقصر نیستم متنفرمممم ...حالا خدا رو شکر هر روز تاکید میکردم نمونه ها رو پیدا کردید یا نه وگرنه حسابم با کی بود خدا داند !!!! 

....

امروز یه چیزی دیدم اصلا هممون یه حالی شدیما یه خانمه نوزادش رو اورده بود برای تست بعد خیلیییییی داغان بودا ناراحت و بسیاااار غمگین انقدر که یه چیزی رو چندبار باید بهش میگفتیم طوری که مادرش با گریه بهش گفت برو تو ماشین خودم بچه رو میارم بعد به همکارم گفته بود چند روز پیش که دخترم رفته بود برای زایمان اون یکی بچه اش از جلو در خونه مادرشوهرش گم شده و تا الان ازش خبری ندارن ..اصلا یه جو بدی شد ها...

..

یه خانمه هم اومده بود  موهاش بلنداااا بعد دقیقا مثل مداد رنگی رنگشون کرده بود بنظرم خیلی خوشکل شده بود 

پ.ن: یلدا مبارکتون باشه 

.....

یک شیطنت کاری :

تست گالا قلبی:



یلدا

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

۱۷۳

یک آموزش ساده برای کیک یلدا درون تابه  بدون فر:

ابتدا تابه مورد نظرتون را چرب کرده 

شعله اجاق گاز را روشن کرده و شعله پخش کن روی ان قرار دهید حرارت باید کم باشد تابه رو به همرا در اون روی حرارت بگذارید تا گرم بشه ..

مواد لازم برای کیک :

۲ لیوان سرخالی آرد را به همراه با ۱ قاشق چایخوری بکینگ پودر الک کنید و کنار بزارید 

۳ عدد تخم مرغ را به همراه یک لیوان سرخالی شکر و یک چهارم قاشق چایخوری وانیل  مخلوط کنید چند دقیقه با دور تند همزن بزنید تا روشن و حجیم بشه مواد بعد دو سوم لیوان اب ولرم(شیر) و نصف لیوان روغن مایع را اضافه کرده و کمی دیگر با همزن میزنیم 

حالا مواد آردیمون را که کنار گذاشته بودیم توی دو مرحله و اروم اروم بهش اضافه میکنیم و با قاشق هم میزنیم و حدود ده پانزده ثانیه با دور کند همزن میزنیم تا یکدست بشه مواد 

حالا مواد رو توی دوتا ظرف به نسبت مساوی تقسیم کنید یکی را کنار بزارید و دیگری را رنگ خوراکی قرمز بزنید ..

مواد باقیمانده را به نسبت یک سوم و دو سوم تقسیم کنید به دو سوم رنگ خوراکی سبز بزنید ..

مواد ما اینجوری میشه 

نصف مواد رنگ قرمز 

از اون نصف دیگه دو سوم سبز و بقیه سفید 

 حالا

ابتدا مواد رنگ سبز را داخل تابه بریزید و پهن کنید مواد سفید را در مرکز تابه روی مواد سبز بریزید و در اخر مواد قرمز را روی مواد سفید در مرکز تابه بریزید (طریقه ریختن مواد درست مثل کیک زبرا هست)

سپس 

روی تابه دم کنی بزارید و روی حرارت متوسط اجاق گاز بزارید به مدت حدود۲۵ دقیقه  

از شکلات اشکی برای تزیین میتونید استفاده کنید 

وقتی که خلال دندان را در انتهای پخت داخل کیک (مرکز کیک)میزنید باید تمیز دربیارید 

تابه را انقدر بزرگ و انقدر کوچک انتخاب نکنید که کیک شما خیلی کم حجم یا خیلی ضخیم بشه 

مواد حاوی تخم مرغ را فقط در یک جهت بزنید در جهت عقربه های ساعت یا خلاف جهت عقربه های ساعت و دائم جهت را عوض نکنید 

تخم مرغ ها را به دمای محیط برسانید بعد استفاده کنید 

لازم نیست حتما سفیده و زرده را جدا کنید 

من از اب ولرم بجای شیر استفاده میکنم چون بافت سبکتری بهم میده 

مدت زمان پخت کیک به تندی شعله بستگی دارد من معمولا ۲۵ تا ۳۵ دقیقه طول میکشه برام از تست خلال دندون در مرکز کیک استفاده کنید تا از پخت مطمئن بشید 

اگر قصد دارید کیک را داخل قالب بزارید و درون فر بزارید حتما روی قالب را فویل بکشید وگرنه روی سطح کیکتون تغییر رنگ میده 

درون تابه حتما چرب باشه و حتما کاغذ بندازید 

برای پف کردن بهتر کیک اصلا دیواره های قالب یا تابه را چرب نکنید فقط کف تابه را چرب کنید 

بعد از پخت صبر کنید تا کاملا کیک خنک شود بعد از ظرف خارج کنید 

نوش جان 




۱۷۲

اونروزی که من سردرد شده بودم و حالم خیلی بد بود و اوضاع جارو برقی و پریز هم اینجوری شد ه بود و کار هم زیاد وسط همه اینا  خواهر زاده ۶ ساله ام (رایان) زنگ زده بهم .. بار اولش بود شخصا بهم رنگ میزد خب طبعا با گوشی مامانش بود اولش فکر کردم نگار هست ولی وقتی جواب دادم صدای بچگونه اش که پیچید توی گوشم توی دلم قند اب شد ...بهم گفت خاله سارا هر چی به مامانم میگم برام کیک هندونه ای بخر میگه نه کرونا هست شما برام کیک هندونه ای میپزی ؟ 

اوفففف یعنی الان من باید چی بهش میگفتممممم ....میگفتم نه که دل خودم بیشتر میسوخت میگفتم اره این سردرد و ... دلم نیومد بگم نه با اون صدای بامزه اش.... گفتم باشه میپزم فقط فردا میتونی ببریش یعنی ذوق از صداش میباریدا ....گفت خاله مامانم گفته باید بهت پول بدم بزار قلکم رونگا کنم یه پول زیاد توش دارم بهت میدم ...(وای من دیگه از این حجم از جوانمردی داشتم هلاک میشدم اخه بچه من از تو پول میگیرم فسقلیییییی؟!؟!)۹دیگه گفتم باشه ولی پول زیاد نمیخواد پول معمولی میخواد ..خنده امم گرفته بود از این دست و دل بازیش ..

کیک رو براش درست کردم اما به حدی سرم درد میکرد که نفهمیدم اصلا چی درست کردم و چجوری تزیین کردم بنظرم یه کیک خیلی زشت شد ولی خواهرم میگفت طعم کیکه از هر دفعه خیلی بهتر شده بود 

عکش کیک زشت شده واقعا یادم نمیاد چجوری کار کردم و چیکار کردم اصلا انقدر که سرم درد میکرد و با هیچ مسکنی اروم نمیگرفت 

نهایتم سعی ام را کردم و انرژیم را جمع کردم که خوب دربیاد ولی خب گاهی وقتا هم اینجوری میشه اونم برای کسیکه خیلی دوستش داری..



۱۷۱

I don't want  To love you  I want To be free I want to be me But when I Shut my eyes  All  I see    is you