متولد ۱۵ آذر 59

اینجا یک زن مینویسد

متولد ۱۵ آذر 59

اینجا یک زن مینویسد

۳۳۳

فرض کنید مغازه ای دارید که فقط یک سومش برای شماست و با دو نفر دیگه شریک هستید هر کدوم یک سوم  و  مغازه را  اجاره دادید 

دوتا شریک دیگه دارید که میگن بجای اجاره دادن مغازه خودمون جنس بریزم توش و کار کنیم داخلش میگن سودش بیشتره 

دوباره فرض کنید شما هیچ سرمایه مالی ای ندارید و 

۱: یا باید  زیاد میلیون قرض کنید یا وام بگیرید و توی سرمایه  با اونها شریک بشید..

و یا 

۲: یک سوم سهم خودتون  از ملک را به اونها اجاره بدید ...

.

سوال: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و اینکه اگر وام بگیرید شرایط ضامن و بازپرداخت  خاص خودش را داره 

 کدام مورد بهتر است ؟ 

ریسک شراکت یا اجاره یک سوم؟؟؟؟

.

پ.ن: اون دوتا شریک دیگه قصد دارند که وارد کار محصولات سلولزی و یک بار مصرف بشن 

محیط اون مغازه جایی هست که تقریبا همه مغازه های اون راسته  معاملات املاک ( الان هم همین مغازه در اجاره معاملات املاک هست) و تزیینات اتوموبیل هست 

از طرفی مغازه در یک خیابان مشرف به منطقه مسکونی هست

ریسک یا اجاره کدام بهتر است؟؟؟؟

اگر شما تصمیم گیرنده باشید کدومو انتخاب میکنید؟؟؟؟

نظرات 10 + ارسال نظر
سارا شنبه 23 اردیبهشت 1402 ساعت 18:23

سلام مغازه رو اجاره بدید و از خیر شراکت با خواهرها بگذرید که همین خواهری هم آخر سر براتون نمیمونه، من با خواهرم شریک شدم و اینم بگم که با خواهرم صمیمی بودیم ولی یه بلاهایی تو کار سرم آورد که الان از خواهری فقط اسمشو به یدک میکشیم نه اون میخواد صورت منو ببینه و نه من، به اضافه اینکه تبدیل به یه آدم افسرده و بیمار شدم.حتی اگر چندین میلیون تنها درآمد شما در ماه باشه از اینکار باز هم شراکت نکنید.

سلام سارا جان
ای بابا چه بد که شراکت بدی اونم با خواهرتون داشتید
بله تصمیم نهایی خودمم فعلا همینه که شراکت نکنم نه وقت و نه حوصله دردسرهاشو دارم و نه به قول شما دلم میخواد همین رابطه خواهری هم مخدوش بشه
ممنونم که تجربه اتو در اختیارم گذاشتی

تیلوتیلو سه‌شنبه 19 اردیبهشت 1402 ساعت 13:25 https://meslehichkass.blogsky.com/

خیلی فکر کردما
اما هیچی به ذهنم نرسید
بعد دیدم خیلی به خودم فشار نیارم چون خودت بهترین تصمیم را میگیری و نتیجه را میگی و منم ازش استفاده میکنم

عزیزدلمی تیلو جانم

آبگینه دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 ساعت 01:37 http://Abginehman.blogfa.com

اگه میشد امسال اجاره بدی و ببینی شرکا چیکار میکنن و تا سال بعد یه سرمایه جمع کتی و با خیال راحت وام بگیری خوب بود سال بعد شریک شی.

ولی اینو هم باید بهشون بگی؛ اینطوری نشه بگن مغازه یکسال خاک خورده و ما از جیب اجاره دادیم تو و الان که به سوددهی رسیده بگی منم شریک؟

پیشنهاد خوبیه
در مورد قسمت دوم حرفتون باید بگم خودمم به همین فکر میکنم و ممکنه این حرف را بزنن...

لیلا یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 ساعت 18:15

من اجاره رو انتخاب میکنم چون اهل ریسک کردن نیستم و با تغییر شرایط زندگی دچار استرس میشم

منم با سرمایه ای که از طریق وام یا قرض باشه چندان موافق نیستم مگر شرایط خاصی باشه
مرسی لیلا جان

امیر حسام یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 ساعت 00:23

سلام. فکر می کنم با شرایطی که گفتین اجاره معقول تره.

سلام
بنظرم خودمم کفه اجاره سنگین تره

نرگس شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 23:07

عذرخواهی بابت دخالت اما چرا سلولزی ؟ قهوه فروشی بزنن بهتره که ، همه هم املاکی کلی مشتری پیدا میشه . ( البته اگه از قبل یکی نزده باشه )
میگم بزنن چون فکر میکنم شما فعلا کاری نکن و بده اجاره سهمتو .
منطق میگه تو الان آمادگی نداری ، تصمیم رو هم اونا گرفتن و می‌خوان پای کار باشن ( فک کنم گفتی برنامه ای نداشتی و شرکا پیشنهاد دادن ) پس حداقل یکسال صبر کن ببین نتیجه چی میشه ، اگه خوب بود شما هم شریک شو . توی همین یکسالم فرصت جور کردن پول رو داری .
بعدم فک کنم شریکهات خواهرگلی ها باشن و بهتره برا شراکت خانوادگی بیشتر آمادگی داشته باشی بهرحال هم کار هم مسئولیت هم خانواده

خواهش میکنم ...سلولزی چون با میزان سرمایه ای که میتونن جور کنن بیشترین هماهنگی را داره و کمترین ضرر پیشنهاد شما هم عالیه بنظرم میتونه یکی از گزینه ها باشه مرسی
ممنون از راهنماییت نرگس جان

ویرگول شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 22:14 http://Haroz.blogsky.com

من شاید اگر شرایط وام رو نداشته باشم اجاره رو ترجیح بدم
امیدوارم بهترین تصمیم رو بگیری عزیزم

ممنونم ویرگول جانم

رابعه شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 20:28

سلام سارا جان اگر شریک خوب بود خدا میگرفت این رو از قدیم میگن شراکت اصلا خوب نیست با فامیل به هیچ وجه چیزی که تو اطراف دیذم تهش دلخوری و نبود شفافیت هست و گاهی شانه خالی کردن از مسئولیت من باشم به طور قانونی اجاره نامه تنظیم میکنم اجاره میگیرم و وام رو هم میگیرم البته اگه مبلغش به ماشین بخوره یه ماشین میگیرم از همون پول اجاره قسط وام رو میدم .

سلام دوست من
ممنونم از راهنمایی ات و کامنت خوبت
منم فکر میکنم شراکت در سرمایه گزینه چندان مناسبی نیست

سوسن شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 14:43 https://setareyekamnor.blogsky.com/

نمی دونم سوالتون برای چه استفاده ای است؟؟
اگه کاری ندارید و جوان هستید و جویای کار و مادر بازنشسته ای دارید که بتونید به اسمش وام بگیرید. به شرطی که از اول با شرکاتون شرط کرده باشید که چه ساعت هایی کدوم یکی باید توی مغازه باشه. (چون بعد از چند وقت متوجه خواهید شد که شرکاتون از آمدن به مغازه سر باز می زنن به بهانه هایی مثل اینکه الان کار دارم. ماشینم را می خوام ببرم تعمیر. بچه ام مریضه) پس اگه شریک خوب بود خدا برای خودش شریک خلق می کرد. اگه شرکات مثل برادرند که هیچ و اا دور شراکت را خط بکش. اجاره ماهانش را بگیر و خلاص.

قابل تامل هست حرفاتون
ممنونم دوست عزیز

ترنج شنبه 16 اردیبهشت 1402 ساعت 14:29

با سلام
من چون اهل ریسک کردن نیستم و حوصله ی وام و ضامن و سر و کله زدن با بانک رو ندارم، سهمم رو اجاره میدم به اون دوتا شریک حتی اگه فامیل هم باشند باهاشون یه قراداد قانونی مینویسم و سرماه اجاره رو میگیرم میزارم جیبم و خدا رو شکر میکنم حتی اگه سود اون کار از پول اجاره بیشتر باشه. اینجوری شب با آرامش میخوابم و نگران قسط و چک و ارزون و گرون شدن اجناس نیستم.

سلام ترنج جان
خب راستش من خودم اهل ریسک کردن هستم اما با شرایط ...مثلا با سرمایه خودم ولی اینکه اصل سرمایه را نداشته باشم و بخوام قرض کنم و یا وام بگیرم منو مردد میکنه
بقیه حرفاتون درسته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد